Експерт з нерухомості: "Ринок житла падає і ознак стабілізації нема"

Питання житла – одне з головних в житті кожної людини. Але через економічну нестабільність вигідно купити і продати житло непросто. Як не продешевити і не переплатити? Як не нарватись на шахраїв? Як зміняться ціни на житло найближчим часом? Про ці та інші питання ми поговорили з Віталієм Кайгородовим – експертом з нерухомості, керівником агентства "Кайгород".

- На що треба звертати увагу при купівлі квартири?

- Перший та один з найважливіших кроків до успішної купівлі квартири – пошук досвідченого агента з нерухомості, якому Ви зможете повністю довіряти.

- А чи реально купити чи продати квартиру самотужки, не звертаючись до послуг ріелторів?

- Це цілком реально, але не вигідно. Кваліфікований ріелтор – це експерт-консультант, а не просто посередник. Його робота набагато складніша, ніж просто звести продавця і покупця. Почнемо з того, що агент повинен правильно оцінити об’єкт, щоб встановити адекватну ціну на об’єкт нерухомості. Але правильна – не значить завищена.

- Чимало людей вважають інакше: що ріелторам вигідно заломити ціну...

- Завищення ціни не вигідне ані покупцеві, ані продавцеві. Неадекватна ціна змушує потенційного покупця переплачувати, а продавець ризикує не продати свою нерухомість взагалі. Існує чимало випадків, коли люди тримали завищену ціну роками, а потім змушені були продавати квартири за безцінь, бо змінилась ситуація на ринку нерухомості. В кінцевому підсумку, від цього програє і сам агент, адже руйнується його ділова репутація.

- Хіба сам власник не може встановити коректну ціну на свою квартиру?

- Тут є емоційний аспект. Чим довше людина прожила у своїй квартирі, тим дорожчою вона вважає своє житло. Там людина пережила важливі моменти свого життя, туди вона вкладала свої сили і гроші. Але якщо треба продати квартиру, оцінка повинна бути тверезою і ціна має бути реальною. А тут вже треба розбиратись в ситуації і розуміти тенденції ринку нерухомості. Зорієнтувати клієнта в цих питаннях – це і є головне завдання агента. Звісно, якщо він підходить до своєї роботи відповідально і є професіоналом. Щоб розуміти ринок нерухомості, потрібні і специфічні знання, і досвід.

- А які вигоди від роботи з агентами отримує покупець?

- Ми підбираємо покупцеві квартиру і допомагаємо придбати її по адекватній ціні. Самостійно зорієнтуватись на ринку нерухомості непросто – для цього не достатньо почитати оголошення в газеті чи в інтернеті. Реальну вартість конкретного об’єкту може оцінити лише досвідчена людина, яка знає ринок нерухомості зсередини.

- Що зараз відбувається з ринком нерухомості в Україні і, зокрема, в Білій Церкві?

- Ринок нерухомості падає. І сьогодні немає жодних ознак того, що він йде до стабілізації. В найближчому майбутньому буде зберігатись тенденція до зниження цін. Але наскільки довго це триватиме, передбачити складно.

- А як впливає на ринок нерухомості підвищення комунальних тарифів?

- Раніше люди могли утримувати на свою зарплату зайві «квадрати» жилплощі. Тепер ситуація змінилась і люди почали купувати більш компактне житло. Це, у свою чергу, призводить до загального зниження цін на житло. Чим більше квартир виставляється на продаж, тим меншою стає їхня середня ціна. Однокімнатні квартири сьогодні майже зрівнялись в ціні з двокімнатними, а двокімнатні коштують не набагато дешевше, ніж трикімнатні. Найшвидше знецінюються великі квартири.

- Сьогодні дуже актуальна тема енергоефективності житла. Про це постійно говорить і уряд, і місцева влада. Як це позначається на ринку нерухомості?

- Енергоефективність сьогодні є складовою вартості житла. Якщо в будинку є своя котельня, у квартирі встановлені сучасні лічильники, автономне опалення, зроблене утеплення, квартира зростає у ціні. Енергоефективність – не примха, а вимога часу.

- Перед тими, хто зібрався купувати житло, виникає глобальне питання: первинний чи вторинний ринок? Чи є принципова відмінність між новобудовами і житлом вторинного ринку?

- В принципі, це питання особистих вподобань. Перевага новобудов в тому, що новому власнику легше облаштувати житло на власний смак . Зробити це з нуля навіть простіше, ніж демонтувати все, що за роки наробили для себе попередні мешканці. Як свідчить досвід, люди ніколи не залишають все так, як було за попередніх господарів. Щоправда, новобудов у Білій Церкві не дуже багато. Приміром, у Хмельницькому ведеться дуже активне будівництво. Через це там і нижча ціна на квартири, бо є колосальний вибір квартир.

- Повертаючись до питання довіри, як розрізнити, який агент вартий довіри, а який – ні?

- Треба дивитись на конкретну людину та її ділову репутацію. Свій шлях я почав, як мабуть і багато моїх колег, ріелтором в агентстві, але настав час, коли я вирішив відкрити власне агентство нерухомості, яке  працює згідно моїх власних життєвих принципів. Моя місія – допомогти вигідно купити-продати житло, дати клієнту впевненість, зняти ризики і заощадити його гроші.

Питання довіри стоїть дуже гостро і для мене самого. Справа в тому, що я працюю переважно з ексклюзивними об’єктами – підписуючи індивідуальний договір на обслуговування і беручи на себе відповідальність за максимально вигідний продаж об’єкту. І ця відповідальність дуже велика, бо житло – це не просто об’єкт нерухомості, а дім. Не дарма кажуть: "Мій дім – моя фортеця". За статистикою, людина проводить вдома близько третини свого життя. Від того, як вона там себе почуває, залежить її настрій, здоров’я і ще багато чого. Тому для мене дуже важливо, щоб клієнт був задоволений результатом моєї роботи і міг впевнено рекомендувати моє агентство своїм друзям та родичам.

Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати