Діагностика дизельних паливних систем

Актуальність ремонту та обслуговування автотранспортних засобів в Україні зростає з кожним днем. Кількість дизельних автомобілів на дорогах країни також постійно збільшується. Збої в роботі їх паливних систем зазвичай трапляються через палива низької якості, що характерно для вітчизняного ринку. Симптомами, що сигналізують про її поломки, можуть стати:

• проблеми холодного запуску;

• слабкий потенціал двигуна при розгоні;

• нестабільна робота мотора;

• вібрація на холостих обертах;

• чорний вихлоп при педалюванні;

• падіння потужності, навіть якщо з турбіною все в порядку;

• перегрів двигуна.

Щоб виявити причину неякісної роботи дизельних форсунок - http://remontforsunok.com.ua/services/remont-dizelnyix-forsunok/, необхідно провести діагностику паливної апаратури.

1. Діагностика починається з підключення мультибрендового автосканера, який є в будь-якому мультибрендовому автосервісі Білої Церкви. Коди помилок, зафіксовані системою самодіагностики, підкажуть подальші кроки в пошуках ушкоджень. Випадки, коли ушкодження є, а кодів помилок немає, ставлять багатьох діагностів в глухий кут.

2. Другим кроком має стати вивчення фактичних параметрів системи під час прокрутки двигуна стартером, а саме: кількість оборотів двигуна і тиск палива в рампі. Провернувши двигун стартером, необхідно оцінити максимальні значення цих показників. Найчастіше двигун не запускається через низький тиск палива в рампі.

Причин низького тиску може бути декілька:

• надмірний злив форсунок;

• недостатня продуктивність паливного насосу високого тиску;

• некоректна робота датчика тиску.

Діагностика паливних форсунок

Основні діагностичні процедури проводяться за допомогою універсального набору інструментів для експрес-діагностики без зняття елементів з автомобіля, що дозволяє відмовитися від дорогого демонтажу і тестування на стендах таких елементів, як форсунки і насоси високого тиску.

Щоб виключити форсунки, як причину низького тиску в рампі, необхідно оцінити обсяг зворотного зливу з форсунок за допомогою вимірювальних колб. Для проведення тесту буде потрібно прокручувати двигун стартером 10-15 секунд. Якщо «обратка» від однієї з форсунок істотно більше, ніж від інших, це означає, що саме вона може бути причиною низького тиску. Все залежить від балансу палива, яке надходить від ЦВД і яке випливає з «обратки» форсунки. На час тесту дана форсунка вимикається з системи подачі палива. З цією метою на неї встановлюють пластикову заглушку, щоб запобігти потраплянню бруду.

Якщо в результаті нового тесту з трьома форсунками, тиску все одно недостатньо для їх нормальної роботи і запуску двигуна, проблему слід шукати у паливному насосі високого тиску.

Тестування паливного насосу ТНВД

Зняття і тестування ТНВД на стенді - справа трудомістка і дорога. Чи варто його знімати? На це питання відповість унікальний прилад - імітатор сигналів. Для діагностики насоса виробники рекомендують виміряти тиск палива, що створюється насосом в глухий кут. Для цього необхідно:

• заглушити паливні проводи на усі форсунки для виключення витрати палива;

• встановити регулятор ТНВД у режимі максимальної продуктивності;

• під'єднати до електричного роз'єму імітатор, щоб електронний блок управління (ЕБУ) не перейшов з програми штатного до програми аварійного запуску;

• оцінити величину максимального тиску, яку насос здатний створити в глухий кут.

Якщо ТНВД не здатен під час пуску створити необхідний тиск в глухий кут, то слід перевірити контур, що підкачує, низького тиску за допомогою манометра з прозорими трубками. Якщо тиск в контурі низького тиску відповідає довідковому значенню, і потік палива не містить бульбашок повітря, то контур, що підкачує, у порядку.

Тестування датчика тиску

Діагностика датчика складається з двох кроків:

• Перевірка доставки сигналу від датчика тиску палива в рампі до електронного блоку управління (ЕБУ). При цьому також визначається надійність вхідних каскадів блоку управління і точність сигналу аналого-цифрового перетворювача всередині ЦБУ.

• Перевірка безперебійності роботи електропроводки, зокрема сигнальних проводів між датчиком тиску і ЕБУ.

Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )