Чи потрібно платити за товар, випадково розбитий в супермаркеті

Досить часто з кожним може трапитись неприємна ситуація, коли в магазині ненароком можна впустити або ж зачепити товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. Як правило, адміністрація магазину в цьому випадку починає вимагати сплатити кошти за зіпсований товар.

Як діяти в таких ситуаціях та чи варто оплачувати зіпсований товар розповіли прес-службі Головного управління держпродспоживслужби в Київській області.

Перш за все потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар було пошкоджено – покупець чи адміністрація магазину, яка неправильно розмістила цей товар в торгівельному залі, чи можливо якийсь інший покупець?

Варто пам’ятати, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких випадках однозначно захищає покупців. Споживач не несе відповідальність за торгівельні зали, які неправильно обладнані.

Є багато нюансів, що стосуються цієї ситуації. У статті 323 Цивільного кодексу України говориться про те, що ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. А стаття 668 Цивільного кодексу України вказує на те, що ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, якщо продукція не була передана покупцю, всі ризики пошкодження лежать на магазині (власнику магазину), а тому покупець не повинен оплачувати зіпсований або розбитий товар, оскільки він не придбав його.

Відзначимо, що встановити вину покупця може лише суд. Пам’ятайте, що на місці не потрібно нічого оплачувати, необхідно лише зафіксувати подію.

Якщо ж адміністрація магазину вимагає сплатити кошти за зіпсований товар, необхідно пам’ятати, що відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне використання електронних платіжних засобів з урахуванням режиму роботи та обов'язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України. Продавці зобов’язані сприяти споживачам у вільному виборі продукції та форм її оплати.

Примушувати споживачів купувати продукцію неналежної якості або непотрібного його асортименту забороняється.

Також, згідно із статтею 19 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється нечесна та агресивна підприємницька практика. Агресивною вважають підприємницьку практику, в якій примушують, докучають або впливають на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції.

У випадку, коли після всіх аргументів вас все одно продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар необхідно викликати поліцію.

Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати