Освітлення в торговому залі супермаркета. Ідеї та поради
Продажі і прибутки великих торгівельних мереж залежать від багатьох факторів: ціни, розташування магазину, зручність паркування та заїзду для машин, асортименту товарів та швидкості обслуговування. Кожен з цих напрямків можна розвивати і вдосконалювати. Сьогодні розкажемо черговий важливий фактор – освітлення торгового залу супермаркета. Здається, що на цю тему вже є безліч матеріалів в мережі, купа порад та висновків експертів, але часто ці поради протилежні одна до другої, а люди, які дають поради, ніколи не встановлювали власноруч систему освітлення за своїми ж порадами. Тому варто звернутись до тих спеціалістів, які займаються даним питанням щоденно і реалізують проекти щоденно.
Отже, торговий зал супермаркету переслідує єдину ціль – продати товари з прибутком для власника. При цьому, досягнути цієї мети можна в різний спосіб. Хтось робить освітлення дуже сильним, аж блискучо-білим, хтось намагається триматись помірних показників і зберегти фірмовий колір та дизайн приміщень, а треті дизайнери намагаються гратись з вашою уявою через зонування приміщень з різною силою світла, використовуючи світильники різної теплової температури.
Для прикладу, ось вам типові помилки, які можна побачити в діючих супермаркетах:
1. Нерівномірність освітлення. Частіше за все це трапляється тому, що власних бажає зекономити грошей і встановлюють світильники сумнівної якості, чи дешеві моделі. Відповідно, вони перегорають, і частина магазину стає темнішої за інші. Це буде критично для невеликих відділів супермаркету, де кількість лампочок обмежена, наприклад, відділ з продажу свіжого м`яса чи риби. Тут є тільки декілька ламп вздовж вітрини чи шафи холодильника. Проблема вирішується дуже просто – встановленням якісних світлодіодних світильників із захистом ІP65, які нечутливі до перепадів температури, та нечутливі до підвищено вологи чи дрібних часточок м`яса від розрізу та розмелювання. Потужні лінійні світлодіодні світильники виконають цю роботу в даному відділу супермаркету на відмінно.
2. Надлишок світла. Бажання перестрахуватися призводить до того, що беруть лампочки набагато більшої яскравості, ніж цього потребує торгівельний зал. Через це у вас починають боліти очі і ви намагаєтесь рухатися швидше, не затримуючись на одному місці, інтуїтивно шукати відділи, де немає такої інтенсивності. Якщо мова йде про відділи з продажу власної випічки, хлібобулочних виробів, чи декоративних виробів , сувенірів чи подарунків, то варто звернути увагу на лінійні світильники з дерева, які підкреслюють не тільки натуральність та органічність продукції, але ще і особливість, презентаційну форму та фокусують промені виключно на продукції, не попадаючи вам до очей. Тим більше, якщо їх джерелом буде саме LED-модуль.
3. Відблиски та віддзеркалення від скла, плитки, глянцевої вітрини, вивіски чи обгортки товару. Це також важливий фактор, адже в будь-якому магазині, супермаркеті є відділи, де продаються звичайні напої у пляшках, алкогольні напої, продаються упаковані у фольгу сири та ковбаси, а також підлога викладена кахельною плиткою. В цих відділах, якщо іншого шляху не має, варто використовувати світильники з поворотним корпусом, як наприклад, трекові світлодіодні світильники, які не тільки обертаються, а ще і займають мінімальну площу, можуть рухатися вздовж цілого ряду товарів.
4. Дотримуватись єдиної концепції світла. Тобто, не варто змішувати різні лампи, різну потужність на одній і тій самій площі магазину. Краще вже розробити зони, якщо вам так радять. Крім цього, деякі товари краще підсвічувати жовтим домашнім кольором, а інші – холодним і нейтральним. До першої категорії відноситься випічка, хліб, тістечка, до другої відноситься відділ замороженої продукції, молочна продукція, ювелірна продукція, біжутерія.
Звертаючись про допомогу у розробці дизайну вашого магазину, спитайте про реалізовані проекти, куди можна прийти і подивитися на результат виконавця. Кожна серйозна компанія має таке портфоліо робіт і надасть Вам на першу вимогу. Ви можете оцінити виконані роботи і на сайті компанії, але вживу побачити набагато краще. Наші очі бачать всю правду, якою вона є, а на сайтах зображення можна штучно покращити. Бажаємо вам знайти хорошого виконавця для ваших продажів.