Діагностика дизельних паливних систем
Актуальність ремонту та обслуговування автотранспортних засобів в Україні зростає з кожним днем. Кількість дизельних автомобілів на дорогах країни також постійно збільшується. Збої в роботі їх паливних систем зазвичай трапляються через палива низької якості, що характерно для вітчизняного ринку. Симптомами, що сигналізують про її поломки, можуть стати:
• проблеми холодного запуску;
• слабкий потенціал двигуна при розгоні;
• нестабільна робота мотора;
• вібрація на холостих обертах;
• чорний вихлоп при педалюванні;
• падіння потужності, навіть якщо з турбіною все в порядку;
• перегрів двигуна.
Щоб виявити причину неякісної роботи дизельних форсунок - http://remontforsunok.com.ua/services/remont-dizelnyix-forsunok/, необхідно провести діагностику паливної апаратури.
1. Діагностика починається з підключення мультибрендового автосканера, який є в будь-якому мультибрендовому автосервісі Білої Церкви. Коди помилок, зафіксовані системою самодіагностики, підкажуть подальші кроки в пошуках ушкоджень. Випадки, коли ушкодження є, а кодів помилок немає, ставлять багатьох діагностів в глухий кут.
2. Другим кроком має стати вивчення фактичних параметрів системи під час прокрутки двигуна стартером, а саме: кількість оборотів двигуна і тиск палива в рампі. Провернувши двигун стартером, необхідно оцінити максимальні значення цих показників. Найчастіше двигун не запускається через низький тиск палива в рампі.
Причин низького тиску може бути декілька:
• надмірний злив форсунок;
• недостатня продуктивність паливного насосу високого тиску;
• некоректна робота датчика тиску.
Діагностика паливних форсунок
Основні діагностичні процедури проводяться за допомогою універсального набору інструментів для експрес-діагностики без зняття елементів з автомобіля, що дозволяє відмовитися від дорогого демонтажу і тестування на стендах таких елементів, як форсунки і насоси високого тиску.
Щоб виключити форсунки, як причину низького тиску в рампі, необхідно оцінити обсяг зворотного зливу з форсунок за допомогою вимірювальних колб. Для проведення тесту буде потрібно прокручувати двигун стартером 10-15 секунд. Якщо «обратка» від однієї з форсунок істотно більше, ніж від інших, це означає, що саме вона може бути причиною низького тиску. Все залежить від балансу палива, яке надходить від ЦВД і яке випливає з «обратки» форсунки. На час тесту дана форсунка вимикається з системи подачі палива. З цією метою на неї встановлюють пластикову заглушку, щоб запобігти потраплянню бруду.
Якщо в результаті нового тесту з трьома форсунками, тиску все одно недостатньо для їх нормальної роботи і запуску двигуна, проблему слід шукати у паливному насосі високого тиску.
Тестування паливного насосу ТНВД
Зняття і тестування ТНВД на стенді - справа трудомістка і дорога. Чи варто його знімати? На це питання відповість унікальний прилад - імітатор сигналів. Для діагностики насоса виробники рекомендують виміряти тиск палива, що створюється насосом в глухий кут. Для цього необхідно:
• заглушити паливні проводи на усі форсунки для виключення витрати палива;
• встановити регулятор ТНВД у режимі максимальної продуктивності;
• під'єднати до електричного роз'єму імітатор, щоб електронний блок управління (ЕБУ) не перейшов з програми штатного до програми аварійного запуску;
• оцінити величину максимального тиску, яку насос здатний створити в глухий кут.
Якщо ТНВД не здатен під час пуску створити необхідний тиск в глухий кут, то слід перевірити контур, що підкачує, низького тиску за допомогою манометра з прозорими трубками. Якщо тиск в контурі низького тиску відповідає довідковому значенню, і потік палива не містить бульбашок повітря, то контур, що підкачує, у порядку.
Тестування датчика тиску
Діагностика датчика складається з двох кроків:
• Перевірка доставки сигналу від датчика тиску палива в рампі до електронного блоку управління (ЕБУ). При цьому також визначається надійність вхідних каскадів блоку управління і точність сигналу аналого-цифрового перетворювача всередині ЦБУ.
• Перевірка безперебійності роботи електропроводки, зокрема сигнальних проводів між датчиком тиску і ЕБУ.