Фінішна пряма Горбатого мосту: що вже зроблено і що залишилося зробити
Всім відомий Горбатий міст, який наразі реконструюють, завдав неабиякі незручності жителям Білої Церкви. Однак, із впевненістю можна сказати, що проект його ремонту для міста став одним наймасштабніших і найсерйозніших за останні роки.
На якій же стадії зараз реконструкція та коли містяни зможуть їздити по вже відремонтованому мосту дізналися журналісти Громадської думки.
Про весь обсяг виконаних робіт, труднощі та несподіванки капітального ремонту розповів начальник управління дорожнього господарства департаменту ЖКГ міської ради Олексій Погасій.
Так, за словами Олексія Погасія, початок робіт департамент ЖКГ ініціював ще у 2016 році, тоді було виконано обстеження шляхопроводу та створення його техпаспорта. За підсумками перевірки, було з’ясовано, що відкладати ще далі ремонт шляхопроводу вже не можна.
За два роки було здійснено купу обов’язкових робіт: виготовлена проектно-кошторисна документація, пройдені численні експертизи, здійснені інженерно-геодезичні та геологічні дії тощо. На початку 2018 р. місто оголосило тендер на реконструкцію Горбатого мосту. Очікувана загальна вартість робіт, заявлена в системі публічних закупівель Prozorro, складала 32,5 мільйона гривень. Після проведених відкритих торгів сума зменшилась майже на 4 млн і склала 28,97 млн. грн. За неї всі заплановані на шляхопроводі перетворення взялася втілювати компанія-переможець "Алке Іншаат Санайе Ве Тіджарет"(Азербайджан). На будівельному ринку вона 10 років, спеціалізується на зведенні автомагістралей, мостів, меліоративних споруд, проектах із водопостачання та каналізації тощо.
Спочатку були зроблені підготовчі, непомітні білоцерківцям роботи - узгодження зі службами різних рівнів, які мають по шляхопроводу і на підходах до нього інженерні комунікації. Потім на Горбатому мали здійснити демонтаж усього старого й непридатного обладнання, укріпити прогонову будову та насип, розширити його, а це означає привести геометричні параметри шляхопроводу до нормативів та стандартів України.
«Він був непридатний до пропуску транспорту за нинішньої інтенсивності дорожнього руху. Відтепер, враховуючи, що тут було застосовано прогресивні технології й такі ж будматеріали, шляхопровід відповідатиме сучасним нормам та дозволить рух по ньому великогабаритних і великовантажних транспортних засобів, що, у свою чергу, розвантажить вулиці Івана Мазепи, В’ячеслава Чорновола, Миру, Привокзальну, Першотравневу» - розповів Олексій Погасій.
Лише влітку розпочалася активна фаза робіт, тому що було досить важко узгодити із Укрзалізницею надання «вільних вікон» для роботи - вона не дозволяла повного перекриття руху коліями.
Також виявилося, що для насипу використано непридатний для цього грунт. Якби його залишили, пояснив фахівець, була б велика ймовірність просадок насипу та деформації нового дорожнього покриття. Тому довелося увесь той грунт виймати, підсипати новий і укріплювати насип геотекстильними армувальними матеріалами. Здійснено й досить велику роботу по «дорожньому одягу», який спеціалісти називають дорожнє покриття. Всі ці фактори завадили відкрити рух мостом у грудні минулого року, як раніше передбачалося.
За словами Олексія Погасія, прогонова будова мосту є монолітною плитою. Вона має два, а подекуди й три шари арматури. Спеціальне її підсилення дало змогу розширити шляхопровід до відповідних норм. До речі, під час демонтажу працівники були добряче здивовані. Вони виявили, що монолітна рама, вилита ще в 50-х роках, «почувається» відмінно й має такий же стан.
Також вже виконані роботи з-під низу шляхопроводу – укріплені відкоси насипу бутовим камінням із застосуванням армованих решіток коло залізниці. Загалом станом на сьогодні виконано 70-75% обсягу усіх робіт, за які вже заплачено 18 млн 200 тис. гривень.
Що залишилося зробити?
Необхідно доробити тротуари, яких не було взагалі – люди мусили йти низом, бур’янами, через колії, наражаючись на небезпеку. Нині тут заплановані два технічні тротуари, освітлення, дорожнє огородження, яке завадить автівкам в разі надзвичайної ситуації вилетіти за межі насипу чи прогонової будови. Ще треба доробити «дорожній одяг», нанести розмітку.
«Ми чекаємо сприятливих погодних умов, щоб завершити реконструкцію. Орієнтовно відкриття об’єкта заплановане у квітні-травні» – відзначає Олексій Погасій.
Сьогодні ж триває робота у кабінетах: уточнюються обсяги робіт, ведуться обрахунки, аби те, що залишилося, виконати і за скромні гроші, й якісно.
Тому, білоцерківцям залишилося набратися трохи терпіння і дочекатися весни.
Параметри реконструйованого Горбатого мосту:
- ширина проїжджої частини – у межах 7,5 м;
- ширина тротуару – 1 м 25 см, не враховуючи технічної захисної смуги, що відводиться на встановлення огородження;
- довжина шляхопроводу – близько 600-700 метрів.
- максимальна витривалість – приблизно 80 тонн.
Будьте постійно у курсі подій, якими живе Біла Церква, – підписуйтесь на канал 04563.com.ua у Telegram та Facebook!