Як каси самообслуговування завоювують світ ритейлу - шлях від дорогої ідеї до вбивці робочих місць

Як каси самообслуговування завоювують світ ритейлу - шлях від дорогої ідеї до вбивці робочих місць, фото-1

Трохи історії

Супермаркети з касами самообслуговування почали працювати ще в 92 році в супермаркеті мережі Price Chopper в Нью-Йорку. А до України вони дійшли порівняно недавно, детальніше про це за посиланням - https://chm-s.com/ua/.

Каса самообслуговування була винайдена Ховардом Шнайдером і захищена в 92 році патентами. Шнайдер назвав касу самообслуговування «пороботc», вважаючи, що новий клас «сервісних роботів» стане платформою для його ідей в області штучного інтелекту.

Пройшли роки, перш ніж ці системи отримали широке поширення, і майже два десятиліття, щоб з'явитися в Україні. Каси самообслуговування - це ознака якісного нового рівня обслуговування, засіб зміцнення іміджу торгового підприємства.

Чому Self-checkout - це круто?

Звичайно, це й дорого. Однак застосування таких систем дозволяє виявити безліч їхніх достоїнств. В першу чергу, вони рятують від черг - доведено, що п'яту частину свого часу касир витрачає не на обслуговування покупців, а на проміжні операції (підрахунок грошей, видача здачі, інкасація).

При використанні системи самообслуговування покупець сканує окремі товари, відкладає їх в пакети, під якими знаходяться контрольні ваги, і оплачує покупки готівкою або пластиковою карткою. Решта видається автоматично, а підприємство економить гроші, які пішли на зарплату касиру.

До речі, на одному робочому місці касира можна встановити дві автоматичних каси. Звідси економія площі і відсутність необхідності витрачатися на додаткове торгове обладнання (полиці, стійки, стелажі, стільці для касирів). 

 Існує також і мобільний варіант - коли при вході в магазин покупець сканує свою кредитку, бере з собою мобільного помічника і сканує штрих-коди товарів в ході

подорожі по торговому залу. На виході пристрій здається касиру, який відзначає закінчення покупок і приймає оплату.

За підрахунками, каса самообслуговування може окупитися за півтора - два роки.

Ці системи дозволяють вирішувати питання злодійства з боку працівників - крім того, що винести товари вже зараз практично неможливо, так ще і немає можливості обрахувати або прийняти фальшиві купюри.

Від крадіжок серед покупців допоможе як традиційна охорона, відеоспостереження та захисні рамки, так і контрольні ваги на касі. Наприклад, якщо пронести товар повз сканера, ваги, встановлені під столом упаковки, «помітять», що загальна вага реального товару не збігається з вагою відсканованого.

Разом вирішується питання з готівкою - після прийому від покупця вона фактично потрапляє в сейф, звідки її вкрай важко отримати, не маючи на це спеціальних прав. Інкасація та поповнення подібних систем грошима для розміну здійснюється також автоматично.

Яка ситуація на ринку кас самообслуговування Європи та України?

Сьогодні готові рішення пропонують багато виробників касового обладнання: IВМ, NCR, Wincor Nixdorf. В Європі кількість інсталяцій розроблених компаніями кас самообслуговування щорічно зростає на 60%. 

В Україні прорив стався тільки в минулому році, в нашу країну почали поставлятися каси з повністю локалізованим інтерфейсом, усіма необхідними сертифікатами, які «вміють» приймати паперові і металеві гривні. Почалося все з заміни експрес-кас супермаркетів «островами сканування і експрес-оплати», а закінчиться мабуть повною відмовою від послуг касирів у великих торгових мережах.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі