• Телескоп Джеймса Вебба відкрив галактики, яких не повинно бути
12:53, 23 лютого 2023 р.

Телескоп Джеймса Вебба відкрив галактики, яких не повинно бути

Телескоп Джеймса Вебба відкрив галактики, яких не повинно бути, фото-1

Ймовірно, невдовзі після Великого вибуху почали формуватися величезні галактики. Масивні галактики розміром з Чумацький Шлях були знайдені телескопом Джеймса Вебба, і вони сповнені древніх зірок, які спантеличили астрономів.

Згідно з сучасними теоріями, галактики не повинні були б існувати, повідомляє Space.com. На знімках, зроблених телескопом, галактики виглядають як червоні точки, оскільки знаходяться дуже далеко. Вивчивши світло, яке вони випромінюють, вчені дійшли висновку, що об'єкти з'явилися через 500-700 000 років після Великого вибуху.

Не дивно, що такі старі галактики досі існують. Коли Всесвіт вийшов з так званих темних віків, або перших 400 000 років свого існування, на думку астрономів, з'явилися перші зірки. Однак зірки на знімках Джеймса Вебба занадто старі, а галактики напрочуд великі. Існуючі теорії про те, як з'явився і розвивався Всесвіт у перші роки свого існування, суперечать новому відкриттю. Крім того, вони не узгоджуються зі спостереженнями, зробленими телескопом "Габбл", попередником Джеймса Вебба.

"Ми очікували, що галактики раннього Всесвіту будуть молодими і малими, і саме такими вони виявилися. Маленькі, блакитні, молоді галактики, які нещодавно сформувалися з первісного космічного бульйону і створюють свої власні ранні зірки і структури, зазвичай були знайдені в ранньому Всесвіті під час досліджень за допомогою Хаббла та інших інструментів", - сказав Джоел Леха, дослідник з Університету Пенсильванії і один з авторів дослідження.

Молоді зірки мають блакитне світло, яке з віком змінюється на червоне. Астрономи не очікували, що знайдуть старі червоні зорі у старих галактиках, які відкрив Джеймс Вебб. Крім того, вони не очікували, що зможуть спостерігати галактики, маса яких перевищує мільярд Сонць. Однак телескоп знайшов червоні галактики, які в 50 разів масивніші, ніж передбачалося.

———