Чому транспортна реформа в Білій Церкві так і застрягла у 2017 році?

«У Білій Церкві є запит на комфортний та зручний громадський транспорт. Проведення ефективної транспортної реформи стимулюватиме перевізників надавати більш якісні послуги, а владу – контролювати цей процес» - директор ТОВ "Транссіті" Сергій Шутенко

У 2017 році в Білій Церкві активно обговорювалась концепція запровадження муніципальної картки – «картки білоцерківця». Основне її завдання було надати знижку на проїзд при безготівковому розрахунку, ведення обліку пільгових перевезень та встановити чіткий контроль у транспортній системі.

Сьогодні наша транспортна компанія ТОВ «Транссіті» надає послуги з перевезення пасажирів на 5 маршрутах Білої Церкви - №14, 22, 7, 21,17 та 17а, та має в арсеналі понад 68 автобусів середнього і великого класу (євро 5).

Рухомий склад ТОВ "Транссіті"

Однак, за останні три роки роботи в місті підприємство не отримало жодної компенсації ні з місцевого, ні з державного бюджетів за перевезення пільгових категорій. В Білій Церкві це понад 30% від загальної кількості пасажирів. З цією проблемою ми неодноразово звертались до міської влади, але, на превеликий жаль, з їх сторони повне ігнорування даної проблеми.

Варто зауважити, що відсутність компенсацій за пільговий проїзд певних категорій населення змушує 6 (шести) перевізників міста працювати на межі. Ви запитаєте, чому цю проблему порушує лише «Транссіті», натомість, інші перевізники мовчать. Маю визнати, що колеги не звикли публічно про це говорити, тому ми взяли ініціативу в цьому питанні. Але в наших діях і баченні розвитку транспортної системи ми єдині.

Директор "Транссіті" Сергій Шутенко зі співробітником.

Україна хоч і повільними кроками, але все-таки переходить на європейські методи розрахунку в громадському транспорті: за проїзд можна сплатити банківською карткою (провівши через спеціальний апарат,після чого кошти автоматично списуються оператором з рахунку і перераховуються на підприємство), або пред’явити соціальну/абонементську картку (які видаються у спеціально визначених місцях).

У багатьох країнах Європи з цією метою встановлені валідатори, як цивілізований підхід у сфері надання послуг. В Україні про це звикли багато говорити, але мало де практично застосовувати.

Біла Церква тут не виняток. Якщо у місті влада запровадить валідацію та «картку білоцерківця», то місто матиме змогу відслідковувати та контролювати прозорість роботи перевізників.

Наше підприємство «Транссіті» не тільки виступає прибічником запровадження такої картки, але й підтримує можливість забезпечити пасажирів можливістю їздити дешевше за рахунок встановлення диференційованого тарифу.

Транспортна компанія «Транссіті» має власний автопарк, тому кошти, що надійдуть внаслідок безготівкової оплати за проїзд, спрямовуватимуться офіційно на виплату заробітної плати, сплату податків, закупівлю паливно-мастильних речовин, технічний огляд транспортних засобів тощо. Ми працюємо чесно і прозоро, а при запровадженні нової системи ми лише перейдемо на більш сучасний рівень звітності нашого підприємства.

Варто зазначити, що розуміючи особливості цієї системи, деякі з перевізників відмовляються від ідеї «картки містянина», а влада їм у цьому підіграє, не бажаючи через правові механізми надавати компенсації з місцевого бюджету за пільгові перевезення.

Як показує досвід інших міст, таких як Полтава, Тернопіль, Чернівці, Житомир та ін., більша частина громадського транспорту становлять «корчі», побиті та заіржавілі маршрутки типу Sprinter.

Фактично якісних автобусів європейського зразка в країні зовсім небагато, а потужних перевізників на ринку транспортних перевезень обмаль. Наше підприємство пропонує місту 70 якісних автобусів, виконуючи умови договору, натомість бажаючи, щоб і інші перевізники та влада виконували свої зобов'язання. Якщо цього не відбудеться, то місту знову доведеться повернутись до маломістких і не комфортних Спринтерів. Чи сподобається це мешканцям міста? Думаю, ні.

ТОВ «Транссіті» у 2017 році заходило в місто, як інвестиційне підприємство з 70 наявними автобусами, під конкретні інвестзобов’язання. Лише у 2019 році ми закупили понад 10 абсолютно нових «Атаманів», що відповідають екологічним стандартам класу Євро-5.

Нині міська влада самоусунулась від транспортної реформи, і є сумніви, що до проведення місцевих виборів у жовтні 2020 року навряд чи знайдеться політична воля запровадити системи валідації та «картки білоцерківця».

Очолюване мною підприємство обрало зрозумілий і стратегічний напрямок роботи – створити якісні умови для комфортного перевезення пасажирів у місті. Ми прагнемо, аби білоцерківці та гості міста їздили на нових, комфортних і зручних автобусах. Щоб люди з обмеженими фізичними можливостями також мали можливість пересуватись по місту. Біла Церква має суттєво видозмінитись у сфері розвитку транспортної інфраструктури і в цьому йому допомагатиме ТОВ «Транссіті».

Сергій Шутенко, директор ТОВ «Транссіті»

транспортна реформа Біла Церква пільговики саботаж можновладці
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі