• Головна
  • Так чому саме припиняється робота маршрутів №13 та №16? - відповідає директор ПП «К-А-Н» Євгеній Святюк
Ексклюзивний матеріал+відео
12:30, 4 березня 2020 р.

Так чому саме припиняється робота маршрутів №13 та №16? - відповідає директор ПП «К-А-Н» Євгеній Святюк

Ексклюзивний матеріал+відео

Відмова від маршруту №25 була першою ластівкою, яку не помітили і не почули. Коли ми просили й звертались до міської влади з пропозиціями щось змінити, нас проігнорували. Як результат, ми змушені були відмовитись від №25 маршруту. 

Ексклюзивне інтерв’ю з директором ПП «К-А-Н» Євгеном Святюком про причини відмови обслуговування маршрутів №13 та №16 у Білій Церкві

25 лютого на засіданні виконавчого комітету Білоцерківської міської ради членами виконкому було ухвалено рішення про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування  м. Біла Церква №13, №16. Цьому передувала відмова приватного підприємства «К-А-Н» від обслуговування зазначених маршрутів. Раніше перевізник вже відмовився обслуговувати міський маршрут №25, що створило суттєві незручності для мешканців міста.

Що стало причиною відмови перевізника від маршрутів №13, №16 та №25, які наслідки це матиме для Білої Церкви та, в яких умовах нині змушені працювати перевізники, читайте детально в нашому ексклюзивному інтерв’ю з директором ПП «К-А-Н» Євгеном Святюком.

- Євгене Миколайовичу, що змусило ваше підприємство подати заяву до міськвиконкому про дострокове припинення обслуговування автобусних маршрутів №13 та №16?

- Приватне підприємство «К-А-Н» працює на ринку транспортних перевезень пасажирів з 2006 року. За цей період ми обслуговували маршрути №13, №16, №18 та №25. Сьогодні залишились лише - №13 та №16.

Однак, наразі в місті склалась ситуація, коли через відсутність економічного підґрунтя, продовжувати працювати на маршрутах Білої Церкви стало неможливо.

Найбільшою проблемою є відсутність адекватного тарифу за вартість проїзду. Якщо при 6 грн., ми ще могли здійснювати підприємницьку діяльність та витримувати фінансове навантаження, то при тарифі у 5 грн. все зупинилось. Ми не можемо функціонувати, як підприємство, виконувати інвестиційні зобов’язання та надавати відповідні послуги з перевезення пасажирів.

- Що призвело до економічної збитковості  маршрутів, які обслуговує ПП «К-А-Н»?

- Усіх перевізників міста загнали в економічну збитковість популістичні та неефективні рішення. Народний депутат від Білої Церкви побудував свою виборчу кампанію на тарифній війні з перевізниками, а деякі громадські активісти разом із депутатами міської ради лише підіграли популістам.

Крім того, міська влада вимагає від нас надання належних послуг з перевезення пасажирів, зокрема: дотримання відповідного інтервалу та графіку руху, виконання інвестзобов’язань, закупівлю нових автобусів тощо. Але з такою вартістю проїзду зробити це фактично неможливо. Ми неодноразово надавали на розгляд виконавчого комітету свої розрахунки економічного обґрунтування тарифу, проте нас не почули.

- На вашу думку, яким має бути реальний тариф, щоб забезпечити якість надання транспортних послуг у Білій Церкві?

- Сьогодні для надання якісних послуг з перевезення пасажирів по Білій Церкві згідно зекономічними розрахунками незалежних фахівців тариф має становити 7 грн. У цю вартість закладається обслуговування та утримання транспортних засобів, оновлення рухомого складу, виплата належної заробітної плати водіям та технічному персоналу, сплата податків та комунальних послуг, забезпечення адміністративних витрат тощо. Лише при такому тарифі ми можемо забезпечити повноцінну роботу підприємства у транспортній галузі.

-Що спровокувало ПП «К-А-Н» відмовитись від №25 маршруту?

-Відмова від маршруту №25 була першою ластівкою, яку не помітили і не почули. Коли ми просили й звертались до міської влади з пропозиціями щось змінити, нас проігнорували. Як результат, ми змушені були відмовитись від №25 маршруту. Допоки вартість проїзду становила 6 грн., ми ще мали можливість працювати. Як тільки було прийнято тариф 5 грн., маршрут №25 став непідйомним каменем.

Тепер аналогічна ситуація склалась із маршрутами №16 та №13, рентабельність яких навіть не нульова, а має збитковий характер.

Нам громадські активісти закидали: «не хочете їздити по 5 грн., то на ваше місце зайдуть ті, хто возитиме по 4 грн». Виникає питання, де тепер ці активісти і перевізники, чому немає жодного претендента на конкурс з обслуговування №25 маршруту? За свої вчинки та дії необхідно нести відповідальність.

- Чи компенсує міська влада перевізникам плату за пільгові перевезення? Як це впливає на роботу підприємств?

- На даному етапі міська влада Білої Церкви взагалі не компенсує пільгові перевезення. І така ситуація вже триває понад 8 років. Ми сподівались, що коли держава перекладе цю відповідальність на місцеву владу, то проблема вирішиться. Утім, остання взагалі самоусунулась від цього процесу. Перевезення пільгових категорій нині лежить виключно на плечах перевізників.

Така бездіяльність негативно впливає на роботу перевізників. Адже не секрет, що в Білій Церкві кількість пільгових пасажирів становить понад 50 тис. осіб, це при тому, що населення міста складає 210 тисяч громадян. Тобто кожен 4 білоцерківець має право на безкоштовний проїзд. Скажіть, яка економіка підприємства може витримати таке навантаження? Звідси й випливає відсутність рентабельності пасажирських перевезень.

- Часто ми чуємо нарікання на роботу водіїв. З чим це пов’язано?

- Без високої заробітної плати гідного водія ми не знайдемо. Всі фахівці цієї галузі, на превеликий жаль, в нинішніх умовах не затримуються на низькій зарплаті. Це дуже важка і виснажлива праця. Вона має бути гідно оцінена та оплачена.

Наявність кадрів є частиною цієї замкненої системи. При мінімальному тарифі не можна дати водієві конкурентоспроможну заробітну плату і створити для них гідні умови праці. Велика кількість водіїв змушена виїжджати за кордон, шукаючи роботу з європейським рівнем оплати.

 -Чим пояснюється виникнення конфліктних ситуацій між водіями та пасажирами, особливо пільгових категорій?

-Дійсно, не всі водії поводять себе коректно та толерантно, але часто виникають непорозуміння, особливо в ситуаціях, коли пасажири не завжди хочуть пред’являти посвідчення (наприклад, водії мають їм повірити на словах, або «невже ти не бачиш, що я у віці, чи хворий/хвора» тощо), провокуючи такими словами та діями водіїв на перепалку. Кожну ситуацію та звернення ми неодмінно вивчаємо і належним чином реагуємо. Крім того, ми постійно проводимо дисциплінарні бесіди з водіями поводити себе спокійно, ввічливо і чемно.

-Чи сприяє міська влада вирішенню проблем перевізників?

-На мою думку, міська влада має більш детально підходити до вивчення проблем перевізників, а не так, як це відбувається зазвичай - поверхнево. Необхідно більш детально вивчати витрати підприємства та умови ведення господарської діяльності.

- Чи підтримує ваше підприємство запровадження системи валідації та "картки білоцерківця"?

 - Перевізники зацікавлені в запровадженні «картки білоцерківця» та системи валідації. Для цього міська влада повинна прийняти необхідний пакет документів, чим легалізує валідатори в автобусах.

Через ці нововведення ми будемо чітко розуміти механізм відшкодування за пільгові перевезення, автоматично зніметься дуже багато питань стосовно ведення обліку пасажирів та зникнуть постійні конфлікти між водієм і пасажиром. Ми розумітимемо фінансові потоки по автобусах, маршрутах, а отже міська влада зможе проаналізувати, де краще поставити більш габаритний автобус, а де менший. Таким чином це задовольнить потреби всіх сторін, у результаті чого всі залишаться задоволеними наданням якісних послуг.

- Раніше жителі Білої Церкви в переважній більшості пересувались на маломістких «Спринтерах». Сьогодні містом курсує багато автобусів марок «Богдан» та «Атаман», але поки що не всі. За яких умов у Білій Церкві можна оновити рухомий склад та забезпечити пасажирів можливістю користуватись автобусами класу Євро-5?

- При нинішньому тарифі зробити це нереально, навіть незалежно від маршруту. Інакше це будуть вкладенні кошти без будь-якої можливості на їх повернення.

Лише за умов підвищення тарифу до 7 грн. можна говорити про закупівлю автобусів класу Євро-5. Паралельно необхідно запровадити систему обліку пасажирів через валідацію та зобов’язати міську відшкодовувати вартість пільгових перевезень.

-На Вашу думку, якою має бути транспортна система в Білій Церкві?

-Біла Церква дуже перспективне місто у сфері транспортних перевезень. Але в першу чергу держава повинна відмовитись контролювати вартість проїзду і встановлювати перевізнику економічне обґрунтування. Для цього повинен запрацювати ринок транспортних перевезень. Тоді б у нас на маршрутах з’явився гарний транспорт, врегулювались питання по схемах руху маршрутів тощо.

Влада має хоч трохи почути перевізників та віднестись до нас з розумінням. Якщо все залишатиметься на такому ж етапі, як нині, громадський транспорт у Білій Церкві може зупинитись. Як це трапилось спочатку з маршрутом №25, а тепер №13 і №16.

Білоцерківці мають отримувати якісні послуги з пасажирських перевезень. Але для цього вартість проїзду має бути економічно обґрунтована і відповідати сучасному стану економіки країни та міста.

Спілкувалась Наталя Колодій

Інші новини міста.

Слідкуйте за життям Білої Церкви– підписуйтесь на канали 04563.com.ua у Telegram та Facebook!  

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ПП «К-А-Н» #інтерв'ю #Євгеній Святюк #маршрути №13 та №16 #Біла Церква #перевізники
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...