Так чому саме припиняється робота маршрутів №13 та №16? - відповідає директор ПП «К-А-Н» Євгеній Святюк

Відмова від маршруту №25 була першою ластівкою, яку не помітили і не почули. Коли ми просили й звертались до міської влади з пропозиціями щось змінити, нас проігнорували. Як результат, ми змушені були відмовитись від №25 маршруту. 

Ексклюзивне інтерв’ю з директором ПП «К-А-Н» Євгеном Святюком про причини відмови обслуговування маршрутів №13 та №16 у Білій Церкві

25 лютого на засіданні виконавчого комітету Білоцерківської міської ради членами виконкому було ухвалено рішення про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування  м. Біла Церква №13, №16. Цьому передувала відмова приватного підприємства «К-А-Н» від обслуговування зазначених маршрутів. Раніше перевізник вже відмовився обслуговувати міський маршрут №25, що створило суттєві незручності для мешканців міста.

Що стало причиною відмови перевізника від маршрутів №13, №16 та №25, які наслідки це матиме для Білої Церкви та, в яких умовах нині змушені працювати перевізники, читайте детально в нашому ексклюзивному інтерв’ю з директором ПП «К-А-Н» Євгеном Святюком.

- Євгене Миколайовичу, що змусило ваше підприємство подати заяву до міськвиконкому про дострокове припинення обслуговування автобусних маршрутів №13 та №16?

- Приватне підприємство «К-А-Н» працює на ринку транспортних перевезень пасажирів з 2006 року. За цей період ми обслуговували маршрути №13, №16, №18 та №25. Сьогодні залишились лише - №13 та №16.

Однак, наразі в місті склалась ситуація, коли через відсутність економічного підґрунтя, продовжувати працювати на маршрутах Білої Церкви стало неможливо.

Найбільшою проблемою є відсутність адекватного тарифу за вартість проїзду. Якщо при 6 грн., ми ще могли здійснювати підприємницьку діяльність та витримувати фінансове навантаження, то при тарифі у 5 грн. все зупинилось. Ми не можемо функціонувати, як підприємство, виконувати інвестиційні зобов’язання та надавати відповідні послуги з перевезення пасажирів.

- Що призвело до економічної збитковості  маршрутів, які обслуговує ПП «К-А-Н»?

- Усіх перевізників міста загнали в економічну збитковість популістичні та неефективні рішення. Народний депутат від Білої Церкви побудував свою виборчу кампанію на тарифній війні з перевізниками, а деякі громадські активісти разом із депутатами міської ради лише підіграли популістам.

Крім того, міська влада вимагає від нас надання належних послуг з перевезення пасажирів, зокрема: дотримання відповідного інтервалу та графіку руху, виконання інвестзобов’язань, закупівлю нових автобусів тощо. Але з такою вартістю проїзду зробити це фактично неможливо. Ми неодноразово надавали на розгляд виконавчого комітету свої розрахунки економічного обґрунтування тарифу, проте нас не почули.

- На вашу думку, яким має бути реальний тариф, щоб забезпечити якість надання транспортних послуг у Білій Церкві?

- Сьогодні для надання якісних послуг з перевезення пасажирів по Білій Церкві згідно зекономічними розрахунками незалежних фахівців тариф має становити 7 грн. У цю вартість закладається обслуговування та утримання транспортних засобів, оновлення рухомого складу, виплата належної заробітної плати водіям та технічному персоналу, сплата податків та комунальних послуг, забезпечення адміністративних витрат тощо. Лише при такому тарифі ми можемо забезпечити повноцінну роботу підприємства у транспортній галузі.

-Що спровокувало ПП «К-А-Н» відмовитись від №25 маршруту?

-Відмова від маршруту №25 була першою ластівкою, яку не помітили і не почули. Коли ми просили й звертались до міської влади з пропозиціями щось змінити, нас проігнорували. Як результат, ми змушені були відмовитись від №25 маршруту. Допоки вартість проїзду становила 6 грн., ми ще мали можливість працювати. Як тільки було прийнято тариф 5 грн., маршрут №25 став непідйомним каменем.

Тепер аналогічна ситуація склалась із маршрутами №16 та №13, рентабельність яких навіть не нульова, а має збитковий характер.

Нам громадські активісти закидали: «не хочете їздити по 5 грн., то на ваше місце зайдуть ті, хто возитиме по 4 грн». Виникає питання, де тепер ці активісти і перевізники, чому немає жодного претендента на конкурс з обслуговування №25 маршруту? За свої вчинки та дії необхідно нести відповідальність.

- Чи компенсує міська влада перевізникам плату за пільгові перевезення? Як це впливає на роботу підприємств?

- На даному етапі міська влада Білої Церкви взагалі не компенсує пільгові перевезення. І така ситуація вже триває понад 8 років. Ми сподівались, що коли держава перекладе цю відповідальність на місцеву владу, то проблема вирішиться. Утім, остання взагалі самоусунулась від цього процесу. Перевезення пільгових категорій нині лежить виключно на плечах перевізників.

Така бездіяльність негативно впливає на роботу перевізників. Адже не секрет, що в Білій Церкві кількість пільгових пасажирів становить понад 50 тис. осіб, це при тому, що населення міста складає 210 тисяч громадян. Тобто кожен 4 білоцерківець має право на безкоштовний проїзд. Скажіть, яка економіка підприємства може витримати таке навантаження? Звідси й випливає відсутність рентабельності пасажирських перевезень.

- Часто ми чуємо нарікання на роботу водіїв. З чим це пов’язано?

- Без високої заробітної плати гідного водія ми не знайдемо. Всі фахівці цієї галузі, на превеликий жаль, в нинішніх умовах не затримуються на низькій зарплаті. Це дуже важка і виснажлива праця. Вона має бути гідно оцінена та оплачена.

Наявність кадрів є частиною цієї замкненої системи. При мінімальному тарифі не можна дати водієві конкурентоспроможну заробітну плату і створити для них гідні умови праці. Велика кількість водіїв змушена виїжджати за кордон, шукаючи роботу з європейським рівнем оплати.

 -Чим пояснюється виникнення конфліктних ситуацій між водіями та пасажирами, особливо пільгових категорій?

-Дійсно, не всі водії поводять себе коректно та толерантно, але часто виникають непорозуміння, особливо в ситуаціях, коли пасажири не завжди хочуть пред’являти посвідчення (наприклад, водії мають їм повірити на словах, або «невже ти не бачиш, що я у віці, чи хворий/хвора» тощо), провокуючи такими словами та діями водіїв на перепалку. Кожну ситуацію та звернення ми неодмінно вивчаємо і належним чином реагуємо. Крім того, ми постійно проводимо дисциплінарні бесіди з водіями поводити себе спокійно, ввічливо і чемно.

-Чи сприяє міська влада вирішенню проблем перевізників?

-На мою думку, міська влада має більш детально підходити до вивчення проблем перевізників, а не так, як це відбувається зазвичай - поверхнево. Необхідно більш детально вивчати витрати підприємства та умови ведення господарської діяльності.

- Чи підтримує ваше підприємство запровадження системи валідації та "картки білоцерківця"?

 - Перевізники зацікавлені в запровадженні «картки білоцерківця» та системи валідації. Для цього міська влада повинна прийняти необхідний пакет документів, чим легалізує валідатори в автобусах.

Через ці нововведення ми будемо чітко розуміти механізм відшкодування за пільгові перевезення, автоматично зніметься дуже багато питань стосовно ведення обліку пасажирів та зникнуть постійні конфлікти між водієм і пасажиром. Ми розумітимемо фінансові потоки по автобусах, маршрутах, а отже міська влада зможе проаналізувати, де краще поставити більш габаритний автобус, а де менший. Таким чином це задовольнить потреби всіх сторін, у результаті чого всі залишаться задоволеними наданням якісних послуг.

- Раніше жителі Білої Церкви в переважній більшості пересувались на маломістких «Спринтерах». Сьогодні містом курсує багато автобусів марок «Богдан» та «Атаман», але поки що не всі. За яких умов у Білій Церкві можна оновити рухомий склад та забезпечити пасажирів можливістю користуватись автобусами класу Євро-5?

- При нинішньому тарифі зробити це нереально, навіть незалежно від маршруту. Інакше це будуть вкладенні кошти без будь-якої можливості на їх повернення.

Лише за умов підвищення тарифу до 7 грн. можна говорити про закупівлю автобусів класу Євро-5. Паралельно необхідно запровадити систему обліку пасажирів через валідацію та зобов’язати міську відшкодовувати вартість пільгових перевезень.

-На Вашу думку, якою має бути транспортна система в Білій Церкві?

-Біла Церква дуже перспективне місто у сфері транспортних перевезень. Але в першу чергу держава повинна відмовитись контролювати вартість проїзду і встановлювати перевізнику економічне обґрунтування. Для цього повинен запрацювати ринок транспортних перевезень. Тоді б у нас на маршрутах з’явився гарний транспорт, врегулювались питання по схемах руху маршрутів тощо.

Влада має хоч трохи почути перевізників та віднестись до нас з розумінням. Якщо все залишатиметься на такому ж етапі, як нині, громадський транспорт у Білій Церкві може зупинитись. Як це трапилось спочатку з маршрутом №25, а тепер №13 і №16.

Білоцерківці мають отримувати якісні послуги з пасажирських перевезень. Але для цього вартість проїзду має бути економічно обґрунтована і відповідати сучасному стану економіки країни та міста.

Спілкувалась Наталя Колодій

Інші новини міста.

Слідкуйте за життям Білої Церкви– підписуйтесь на канали 04563.com.ua у Telegram та Facebook!  

ПП «К-А-Н» інтерв'ю Євгеній Святюк маршрути №13 та №16 Біла Церква перевізники
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Новини компаній
Особливості бескаркасного автокрісла SafeBelt Сучасним батькам доводиться пересуватися з дитиною на машині, щоб відвезти в садок, школу або на додаткові заняття. Однак до безпеки маленького пасажира варто підійти більш грунтовно. Для цього недостатньо буде звичайного ременя безпеки, адже координація дитини ще не повністю розвинена і він не зможе втриматися при зіткненні або різкому гальмуванні. З введенням більш жорстких правил з перевезення дітей, багато...
Кримінал
У провадженні слідчого відділу Білоцерківського відділу поліції, перебувають матеріали досудового розслідування по факту дорожньо-транспортної пригоди, яка сталася 1 вересня 2019 року близько 01:30 поблизу с. Щербаки Білоцерківського району за участі автомобіля «MAZDA 323», р.н.з KNT 43358 (польська реєстрація). Як повідомляє прес-служба поліції Білої Церкви, за кермом автівки перебував водій 1997 року народження. У поліції просять всіх небайдужих громадян...
Суспільство
01 червня, в Білій Церкві розпочато прийом проєктів до Громадського бюджету. Маєте ідею, як покращити наше місто? Подайте проєкт до Громадського бюджету Білої Церкви. Ваші ідеї прийматимуть до 30 червня ц.р. включно. Нагадуємо, що умови за якими можна подати проєкт тут: http://bc-rada.gov.ua/node/11363 Загальна інформація розміщена на платформі «Громадського бюджету» http://bc-budget.e-dem.in.ua Зразок бланку – заявки проєкту у підрозділі «Конкурси» платфо...
Пригоди
У Білій Церкві водій маршрутного автобуса “Богдан” збив пенсіонера, який їхав на велосипеді. Про це повідомляє пресслужба поліції. За попередніми даними, 57-річний водій маршрутки не вибрав безпечну швидкість руху та скоїв зіткнення з велосипедистом. У результаті ДТП 72-річний велосипедист отримав травми та був госпіталізований до Білоцерківської лікарні.
Суспільство
01 червня у Білій Церкві відбулося відкриття Комунальної установи Білоцерківської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр №2» для дітей з особливими освітніми потребами. Згідно з рішенням Білоцерківської міської ради у серпні 2019 року було створено КУ БМР «Інклюзивно-ресурсний центр №2». Відповідно до нормативних документів, такі заклади обов’язково мають функціонувати у територіальних громадах один на 12 тис. дітей. У нашому місті дитячого населення біл...
Суспільство
Безсумнівно, народження дитинки є найголовнішим для кожної родини, адже продовжувач роду скріплює сім’ю та робить союз батьків ще міцнішим. Поява двох діток одразу – це подвійна радість, подвійне щастя для будь-якої родини. І сьогодні, 01 червня, саме в Міжнародний день захисту дітей, міський голова Геннадій Дикий провів традиційну зустріч з молодими батьками, у яких народилися двійні та привітав їх родини з поповненням. Це три білоцерківські родини: МІХЕЄ...
Кримінал
За публічного обвинувачення Білоцерківської прокуратури Білоцерківський міськрайонний суд виніс вирок двом молодикам, які напали на перехожого у Білій Церкві (ч. 4 ст. 187 КК України). Вироком суду їх визнали винними у злочині та засудили до 11 років позбавлення волі з конфіскацією майна. Про це повідомляє прокуратура Київщини. В ході судового розгляду було встановлено, що злочинці в грудні 2018 року у Білій Церкві, в нічну пору доби, за попередньою змовою...
Кримінал
Київська митниця зафіксувала порушення при переміщенні через митний кордон токсичної речовини з приховуванням цього факту від митного контролю. Про це йдеться у повідомленні Київської митниці. Небезпечну речовину виявили під час перевірки міжнародного експрес-відправлення, яке надійшло з Китаю на адресу мешканця Білої Церкви. В декларації було зазначено, що в посилці знаходиться поліпропіленове покриття. Однак митники замість задекларованого вантажу у карт...
Новини компаній
Біла Церква є важливим економічним центром Київщини за багатою історією. Місто має розвинену інфраструктуру, може похвалитися значними культурними та освітніми досягненнями, великою кількістю пам'ятників та інших меморіальних об'єктів. Враховуючи це, не дивно, що густота населення Білої Церкви сягає позначки 3082 осіб на один квадратний кілометр. Це є досить важливим моментом, особливо зараз, коли умови карантину послаблюються, але небезпека повністю не зн...